HELLO AND HAVE A NICE DAY
Powered by Blogger.

18 Apr 2014

5 Sebab Mengapa Lelaki Harus Pakai Baju Melayu


Sangat sukar untuk melihat para jejaka memakai Baju Melayu lengkap (kecuali pada Hari Raya atau hari akad nikah beliau). Malah lebih mudah melihat kapal UFO berbanding seorang jejaka memakai baju melayu! Biarpun beliau memakai Baju Melayu, pasti sampin dan songkok akan kehilangan. 


Figure Flattering

Anda tidak perlu kerap kunjungi gymnasium semata ingin memakai Baju Melayu. Baju Melayu direka serasi dengan semua jenis tubuh badan, sehingga kelihatan tegap seperti pahlawan Melayu, Hang Tuah.

Beraneka Gaya
Baju Melayu bukan untuk bangsa Melayu sahaja. Sesiapa sahaja tanpa mengira bangsa, umur atau status boleh memakai Baju Melayu. Ingat lagi betapa tampannya Shah Rukh Khan apabila beliau mengenakan Baju Melayu berwarna hitam? 

Simbol Kematangan
Lelaki yang memakai Baju Melayu masih ingat akan asal-usul beliau. Beliau merupakan kombinasi tradisional dan modern pada masa sama. Baju Melayu merupakan pakaian pilihan para pemimpin, oleh itu MP dan Menteri akan berpakaian Baju Melayu lengkap sebelum menghadap Agong. Apabila anda memakai Baju Melayu, pasti ciri-ciri kepimpinan terserlah.

Faktor Menarik Meningkat Sekurangnya 95 %

Kita sedia maklum bahawa para jejaka kelihatan lebih kacak apabila mengenakan suit. Tetapi tahukah anda apabila seorang lelaki memakai Baju Melayu, beliau jauh lebih kacak berbanding Khairy Jamaluddin?

Menarik Perhatian Gadis

Siapa yang tidak sukakan seorang jejaka yang mengenakan Baju Melayu? Jika jejaka yang memakai suit boleh membuatkan gadis Malaya jatuh cinta, apatah lagi jejaka yang memakai Baju Melayu. Seorang lelaki yang memakai Baju Melayu mampu membuatkan seorang gadis kahwini beliau!

Cukuplah tentang Baju Melayu. Bagaimana pula jika kita lihat cara-cara memaksimumkan pemakaian Baju Kurung/Kebaya!