HELLO AND HAVE A NICE DAY
Powered by Blogger.

25 Nov 2013

Amy Search Diisytihar Muflis


SELEPAS beberapa lama mendiamkan diri, legenda rock tanahair Amy Search akhirnya membuka mulut mengenai isu yang beliau diisytiharkan muflis oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam kira-kira dua bulan lalu.

Menurut laporan Berita Harian, Amy atau nama sebenarnya, Suhaimi Abdul Rahman, 55 mendakwa dikhianati rakan hingga beliau terpaksa menanggung beban dengan keputusan mahkamah tersebut.

Kata Amy Search, beliau lebih selesa menutup mulut kerana perkara itu berlaku tiba-tiba untuk mengelakkan daripada ianya menjadi satu fitnah jika dia mengulas mengenainya.

“Saya dianiaya sahabat sendiri. Bagaimanapun, tidak mengapa, saya sudah memaafkan perbuatannya. Buat masa ini, segala luahan hati saya akan saya tulis di Facebook biar semua orang tahu,” kata Amy ketika ditemui di sidang media Konsert Destini di Shah Alam baru-baru ini.

Amy Search berkata, episod pahit dalam lipatan sejarah hidupnya itu telah menyebabkan dirinya berdepan situasi sukar, namun beliau reda dan menerima dugaan dugaan dengan hati terbuka.

Enggan mengulas lanjut mengenai kes pengisytiharan muflis kerana kes berkenaan masih belum muktamad, Amy Search berkata beliau akan membuat kenyataan rasmi mengenainya selepas berbincang dengan peguam.

Difahamkan penyanyi vokalis kumpulan Search itu dipercayai gagal menyelesaikan sejumlah hutang yang dipinjamnya bagi menjayakan ‘Konsert Jelajah Malaysia Search di Awan Biru’ sekitar 2009.

Salah seorang penganjur konsert itu turut terbabit namun individu tersebut telah menghilangkan diri dan gagal dihubungi. Dakwaan Amy Search muflis mula mendapat perhatian selepas gambar notis kebankrapan mula tersebar di laman sosial pada September lalu.

Artis Malaysia muflis bukan perkara baru 

SEBELUM ini, dua orang artis telah dikhabarkan muflis. Penyanyi kumpulan Mojo berani tampil mengakui perkara itu beberapa bulan lalu. Notis pengisyitiharan muflis itu keluar gara-gara hutang lapuk yang tidak dapat dilangsaikan oleh penyanyi berimej rock ini.

Pada September lalu, timbul spekulasi mengenai bekas bintang Akademi Fantasia, Farah atau nama sebenarnya, Farah Diana Anuar yang dikatakan bankrup. Namun, Farah tidak pernah memberi kesahihan mengenai perkara ini.